In verbinding met je klant door automatiseren

door | sep 13, 2023

Kim en ik hebben elkaar leren kennen toen wij voor dezelfde werkgever werkte. Kim was HR manager en ik Manager Software Ontwikkeling.
We hadden op zich niet zoveel met elkaar te maken, maar liepen wel hetzelfde pad.

Ongeveer gelijktijdig zijn wij vertrokken bij deze werkgever en hebben wij ieder ons eigen pad verder gelopen. Kim als freelancer HR manager en ik in verschillende rollen in loondienst en uiteindelijk als zelfstandig ondernemer.
En dat was waar onze paden elkaar weer kruisten.

Website

Kim wilde, behalve haar freelance werk, ook gaan starten als coach. Zij kwam in 2018 bij mij voor haar website en deze heb ik voor haar gebouwd, uitgebouwd en onderhouden. Kim ontwikkelde zich als coach en dat betekende aanpassingen op de website.

Inmiddels was zij een extra pad gaan lopen, letterlijk; Kim loopt in 2022 een pelgrimstocht van zo’n 140 kilometer. Deze tocht heeft een grote impact op het verder ontdekken wie zij is, hoe zij wil werken en het leven vanuit het hier en nu. En dit wil zij delen. Dus, opnieuw een website. Deze keer bouwen wij de website samen. Ik doe voor, Kim doet het na, maakt zelf haar website af, verandert datgene wat verandering nodig heeft.

En inmiddels niet meer alleen voor haar website ‘dagboekvaneenpelgrim.nl’, maar ook voor de website van ‘insideoutvitaliteit.nl’ én van haar eigen privé vakantiehuisje ‘wiekentjeweg.nl‘.

Het resultaat: Kim kan zelf de plannen die zij heeft in korte tijd op haar website zetten en onder de aandacht brengen. Dit levert haar voor haar coaching bedrijf al snel meer omzet op.

Nieuwe plannen

En zoals elke ondernemer komt Kim elke keer met nieuwe plannen. Haar freelance werk wil ze stopzetten, haar coaching uitbouwen. Ze gaat ambitieuze, ondernemende vrouwen helpen om vanuit Verbinding, Vitaal te Zijn én te Ondernemen. Haar aanbod breidt zich uit, naast coaching biedt ze ademsessies, workshop en een ontzettend gave retreat op Sicilië aan.
Maar om dit allemaal te kunnen doen, kan ze niet meer alles handmatig verwerken.
Samen kijken we naar wat ze nu aanbiedt, waar staat ze nu, waar gaat energie en tijd verloren en waar wil Kim staan over een jaar.
Vervolgens kijken we naar welke stappen we hierin kunnen automatiseren, zonder de verbinding met haar deelnemers (klanten) te verliezen, want dat is voor Kim, als coach, heel belangrijk.

We bouwen een webshop, waar deelnemers aan haar ademsessies en workshops zich kunnen inschrijven. Zij krijgen hiervan automatisch een bevestiging en weten daardoor precies hoe ze kunnen betalen, waar ze zich kunnen melden op de dag van de training en wat de planning die dag inhoudt. Elke deelnemer ontvangt dezelfde informatie op het juiste moment.

En daarna volgt de retreat. Super belangrijk om in verbinding te blijven met de mogelijke deelnemers, dus het toesturen van informatie, inschrijven via de website en factureren gaat via een geautomatiseerd boekhoudsysteem. Het bespaart allemaal tijd en energie. Deze tijd en energie kan Kim vervolgens volledig gebruiken voor het contact met haar deelnemers, de voorbereiding van de retreat en het voorbereiden van zichzelf op deze intensieve week.

Community

En dan nu….Kim gaat nog een stap verder. Ze wil de retreat meerdere malen per jaar gaan aanbieden, speciaal voor vrouwelijke ondernemers. En niet alleen los, maar ook als onderdeel van een 6 maanden programma en een community. Een community waarin wij elkaar als vrouwelijke ondernemers kunnen helpen in het ondernemerschap, zodat je het niet alleen hoeft te doen, maar gebruik kunt maken van elkaars sterkte.
En een community bouwen kost tijd. Tijd die je het liefst wilt besteden aan het inhoudelijke contact met de ondernemers, het organiseren van leuke evenementen, het verbinden. Dus de tijd en energie die je kunt uitsparen met het automatiseren komt dat allemaal ten goede.

Voor Kim bouwde ik een Community in Huddle. Waarvoor deelneemsters zich via de website kunnen inschrijven en betalen, waar ze automatisch een bevestiging van ontvangen en waar ze de inloggegevens van de online omgeving toegestuurd krijgen.

Een omgeving waar we als onderneemsters contact kunnen hebben online. En omdat Kim nu niet handmatig deze inschrijvingen hoeft te verwerken en te factureren etc. heeft zij tijd gekregen om een aantal inspirerende live events te organiseren.

Jij en automatiseren?

Wil jij jouw klanten ook een onvergetelijke ervaring geven, door taken te automatiseren, dan denk ik graag met je mee.
Plan nu jouw strategiegesprek in!

Lees ook…

Hoe vind je jouw ideale klant?

Hoe vind je jouw ideale klant?

Hoe je jouw ideale klant vindt en aanspreekt Als ondernemer wil je klanten aantrekken die perfect passen bij wat jij te bieden hebt. Maar hoe bereik je die ideale klant? En nog belangrijker: hoe spreek je hem/haar aan op een manier die ze raakt en overtuigd om juist...

Help! Welke pagina’s heb ik op mijn website nodig?

Help! Welke pagina’s heb ik op mijn website nodig?

Om jouw bezoekers te helpen om de juiste informatie op je website snel te kunnen vinden, is het superbelangrijk dat je een duidelijke structuur aanhoudt en dat je alle pagina's erop hebt staan die nodig zijn om jouw product of dienst aan de man / vrouw te brengen. Op...

3 Stappen om Doelen voor je Website te Stellen

3 Stappen om Doelen voor je Website te Stellen

Bij het bouwen of optimaliseren van je website is het stellen van duidelijke doelen essentieel. Zonder een goed plan kan het lastig zijn om te bepalen of je site succesvol is en of je inspanningen resultaat opleveren. Ik deel graag et jou drie stappen om de juiste...