fbpx

Waarom is het belangrijk om je ideale klant te zoeken en hoe doe je dat dan?
Geen klanten waar je hoofdpijn van krijgt, maar klanten die je blij maken en energie geven

Er wordt in de verschillende trainingen en workshops die ik heb gevolgd vaak gesproken over dé ideale klant.

De klant waar we energie van krijgen, die dankbaar is, die hun afspraken nakomen, die niet zeuren, die hun rekeningen altijd op tijd betalen en waar je als ondernemer uiteindelijk superblij van wordt.
Wow…zo’n klant willen we toch allemaal?

Maar….ben jij zelf zo’n ideale klant?
Ik ben er namelijk van overtuigd dat je klanten aantrekt die bij je passen.

Ben jij altijd op tijd op afspraken? Betaal jij al je rekeningen direct zodra je ze ontvangt? Ben jij altijd dankbaar? Nee? Waarom verwacht jij dit dat wel van je klanten? Je weet immers zelf dat het soms best moeite kost om op tijd te komen of op tijd te betalen.

Dus ben jij je stralende zelf? Onderneem jij vanuit je authenticiteit?
En wat betekent dat precies?

De mooiste vertaling van het woord Authenticiteit is ‘echt’ of ‘eigenheid’.
Een authentiek persoon is trouw aan zijn eigen persoonlijkheid. En een authentieke ondernemer is zich bewust van de belangrijkste drijfveren en handelt van daaruit.

Met jouw website is het belangrijk je eigen verhaal te vertellen. Een klant koopt namelijk niet zozeer een product, maar een oplossing voor zijn/haar probleem. En daarnaast wil een klant graag iets kopen bij iemand die ze het ‘gunnen’ of bij wie ze zichzelf of hun probleem herkennen. Uiteindelijk kopen ze bij JOU…als persoon.

Ze zijn op zoek naar echte verhalen, geloofwaardigheid en persoonlijk contact.
Dus…authenticiteit of eigenheid is belangrijk. Maar hoe ontdek je nu wie jij bent en waar jij goed in bent?

Dat is een proces wat je door moet en wat tijd kost. Bij de start van je onderneming, maar ook wanneer je al een tijdje bezig bent is het goed om dit proces te doorlopen en jouw kernwaarden opnieuw tegen het licht te houden.

Zelf heb ik enorm goede gesprekken hierover gehad met Sharon Zaal – Vedisch lifestylecoach. Sharon is gefascineerd door mensen en geïnteresseerd in persoonlijkheid, verscheidenheid en de gedrevenheid van mensen in hun eigen ontwikkeling. Door op zoek te gaan naar mijn eigen identiteit en talenten ontdekte ik mijn ‘ware potentieel’.

Tijdens onze gesprekken werd het ook steeds duidelijker welke klanten ik wil aantrekken. Klanten die dicht bij mezelf staan en die aansluiten bij de dingen die ik belangrijk vind. Mijn kernwaarden, mijzelf.
En zo werden mijn missie en visie voor mijn bedrijf een stuk helderder.
Daardoor kon ik veel makkelijker mijn nieuwe website maken en daarmee de klanten bereiken die bij me passen.

Mijn tips voor jouw website die ik je niet wil onthouden:

  1. Terugkijken
    Kijk even terug waarom je ooit bent begonnen met je bedrijf en wat je daarin doet. Is daarin wat veranderd in de loop van de jaren? Waarom is dit veranderd en ben je er tevreden mee?

En geeft jouw website nog steeds weer waar jij voor staat?

2. Ambities
Wat vind jij nu het allerbelangrijkste? Waarom vind je dit belangrijk en wat zijn je ambities?

Ik kwam er bij mezelf achter dat er een grote overlap is tussen mijn persoonlijke kernwaarden en de kernwaarden in mijn bedrijf.

Hier ligt de kracht van je website!
Jouw website moet jouw verhaal vertellen, jouw kernwaarden laten zien. Alleen dan zul je die klanten aantrekken die daarbij passen.

3. Authentiek
Onderneem jij vanuit je authenticiteit?
Deel je boodschap en je verhaal. Niet alleen op je website, maar ook op bijvoorbeeld je social media.
Maak jouw persoonlijke verhaal zichtbaar en trek de klanten aan die bij je passen.

Ben jij toe aan een nieuwe website? Wil jij wel eens een kritische blik wat er beter kan?
Laat het me dan gerust weten, ik denk graag met je mee!

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial