fbpx

Vraag jij je af of je bedrijf wel echt een website nodig heeft? Je doet het namelijk al een tijdje zonder en je klanten hebben je tot nu toe wel gevonden. En daarbij, een website laten bouwen kost alleen maar veel tijd en geld, toch? Nou, dat valt reuze mee! Er zijn veel meer (en betere) redenen te bedenken waarom je juist wel een website zou moeten hebben.

Hieronder geef ik je zes goede redenen waarom een website voor jouw bedrijf wél een goed idee is:

1. Online visitekaartje

Jouw website is het visitekaartje van je bedrijf. Potentiële klanten stel je in staat om meer over jou en je bedrijf te weten te komen en het is een laagdrempelige vorm van het eerste contact. Doordat je op een website vaak meer informatie over jezelf, je doelen en je bedrijf deelt, wordt de beslissing om met jou in zee te gaan voor mensen makkelijker gemaakt.

2. Bereikbaarheid

Een website is (als deze goed gebouwd en gehost is) 24 uur per dag bereikbaar. Je hoeft hier niets zelf voor te doen en toch krijgen jouw bezoekers de informatie die ze van je nodig hebben. Daarbij wordt het op een website vaak makkelijk gemaakt om via de mail contact met je op te nemen. Een vraag beantwoorden via mail kost jou uiteindelijk minder tijd dan een vraag telefonisch beantwoorden. Én…mail kun je beantwoorden op een tijdstip dat het jou het beste uitkomt.

 3. Meetbaar

Hoe fijn is het om te weten welke klanten jouw website bezoeken. Wat zijn jouw klanten, waar komen ze vandaan en via welke middelen bezoeken ze jouw website. Al dit soort informatie is meetbaar wanneer je een website hebt. Hierdoor kun je je marketing effectiever inzetten en daarmee je klantenkring vergroten. Hoe fijn is dat?

 4. Meer klanten

Misschien had dit eigenlijk wel het eerste punt moeten zijn van dit blog. Vandaag de dag is er eigenlijk geen bedrijf meer dat zonder een website kan. Potentiële klanten gaan aan je voorbij wanneer ze je niet op internet kunnen vinden.

 5. Online winkelen

Natuurlijk niet voor iedereen van toepassing, maar e-commerce is steeds meer in opkomst. Consumenten, maar ook bedrijven kopen ieder jaar meer spullen en diensten online. Met een webshop kun je je klanten 24/7 online van dienst zijn, zonder dat jij daar 24/7 tijd in stopt.

6. Ook voor bestaande klanten

Op een website kun je uitgebreid laten weten welke diensten je aanbiedt, welke producten er nieuw zijn en welke veranderingen er op stapel staan. Je kunt makkelijk verwijzen naar andere websites met relevante informatie voor jouw doelgroep waardoor een website ook voor je bestaande klanten erg waardevol is en blijft.

 

Goed om te weten is dat een website tegenwoordig een ‘houdbaarheid’ heeft van zo’n 3 jaar. Het design en de technieken veranderen snel en raken hierdoor snel verouderd. Een verouderde, kwalitatief slechte website wordt door je bezoekers snel verlaten. Dus als je al een website hebt, stel jezelf dan nog steeds de vraag of deze up-to-date is en of je het volle potentieel van het internet hiermee gebruikt.

 

 

 

Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram